måndag 18 februari 2013

I lila nyanser

I ett tidigare inlägg skrev jag ju om vårens färg och funderade på att ta in aprikos och korall här hemma till våren. Nu har jag nog ändrat mig och är helt inne på lila kulörer. Satt och bläddrade i min inspirationspärm efter något helt annat när jag hittade dessa bilder. Båda kommer från reportage i Sköna hem, från februari 2009. 



Foto: Sköna hem

Det här är en bild från grundarna av Days semesterhem i Karibien som ju visats mycket på olika bloggar. Här är dock färgen lite blekare än vad det är i pappersversionen.




Foto: Sköna hem

Detta hemmet tillhör en familj som flyttat från Italien till Stockholm

Nu är det alltså lila nyanser i vardagsrummet som gäller. Testade lite hur det kan bli med ett kuddfodral jag hade.




Gardinerna får bytas ut mot naturfärgade linnegardiner




Ja den här färgskalan kommer jag köra på känns det som nu i alla fall. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails