Resplaner

I februari har vi ledigt några dagar och jag funderar på en förlängd weekendresa någonstans. Frågan är bara vart. Har funderat på Köpenhamn, Stockholm, Barcelona, Paris för att nämna några. Och så läste jag lokaltidningens helgbilaga.




Fotot har jag tagit från tidningen och artikeln kan man läsa här.


En artikel om Rom, min favoritstad och även min favoritbyggnad på bild! Ja varför inte en ny resa dit? Jag har varit där fem gånger tidigare men dit kan jag alltid återvända. Sist jag var i Rom var i februari förra året när vi överraskade syster S på födelsedagen, kan man läsa om här och här.

Bilderna nedan är tagna av min systerdotter Carolina, som var med på samma resa i februari. De visar en del av gatulivet som jag längtar till.



Foto: Carolina Johannesson

 Foto: Carolina Johannesson

Jag lär väl återkomma framöver hur det blir med den planerade resan. I dag är min härliga lediga onsdag, börjar bli dags för lunch nu.

Ha det bra!

Kommentarer

  1. Det gjorde du rätt i :)
    Jag längtar oxå tillbax, JÄTTEMKT!!!
    Men mina reseplaner är obefintliga just nu. Alla pengar går till lägenhetn nu framöver känns det som. Men vem vet, kanske blir en liten weekend i höst :)
    /Ia

    SvaraRadera
  2. Åhh jag längtar oxå tillbaka!! Men i mars åker jag och ville till Paris=) //Sandra

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg