tisdag 17 augusti 2010

Bumlingen

Jag skrev ju för ett tag sedan att jag fått med mig en riktig bumling hem när vi varit i Höganäs. Det var alltså en lampa som heter just så, en lampa i stort format. Bumling kommer från Ateljé Lyktan och gjordes i slutet på 1960-talet, alltså en riktig klassiker. Denna är gammal men annars tillverkas de än i dag.  Egentligen var jag ute efter en lampa att ha på teakskåpet i köket men den här är ju alldeles för stor så den har hamnat på bänken jämte i stället.




Vi har köpt den på öppet köp i fall den inte skulle passa men jag tror allt den får stanna kvar här.

3 kommentarer:

  1. Hej! Vilken fin blogg du har! Jag tänkte få passa på att säga att jag just nu har en tävling på min blogg där du kan vinna en valfri Lunafigur. Kolla in om du har lust!
    Kram Malin

    SvaraRadera
  2. Hej,
    Vad synd att du inte kunde komma..
    Ja det är tryckstämplar eller vad man kan kalla dem.
    Jag läger ut om de finns kvar på måndag kl 06:00
    kram
    sandra

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails