onsdag 4 februari 2009

Hallen

Hej!

Här kommer nu lite bilder från hemmet. Vi börjar med hallen. Den första bilden visar en hallmöbel som kommer från C:s föräldrar.




Lite skavd men det kanske kan åtgärdas. Undrar om det räcker att man oljar in? Till höger om spegeln ska sitta en hatthylla, som dock inte är inhandlad än. Väggarna här är nu målade i nån caffe latte-färg, men så småningom ska de bli vita.


Här sitter nyckelskåpet som jag har köpt från nätbutiken Par Courrier. Det finns numera i vitt också har jag sett.


Här hänger mina egenhändigt gjorda tavlor och ett litet hjärta.





På den här väggen tänkte jag ha ett litet galleri. I väntan på att fler tavlor ska upp här satte jag dit en samling ljuslyktor från Ikea. Medans jag tände lyktorna gick brandvarnaren igång, sitter i taket ovanför, så det blir en högst tillfällig placering. Men det blev fint i alla fall när de lyste!



Och här är en bild tagen från hallen. Till höger om "galleriväggen" är ingången till köket och längst bort till vänster är själva matplatsen. Vi har en öppen planlösning här. Jag har inte varit så förtjust i det innan, men nu är vi ju bara två personer som bor här och då kan det väl funka.

Och längst bort står det fortfarande en kartong med diverse tavlor som inte funnit sin plats.


4 kommentarer:

  1. Hej !!!
    Fint........Gillar möbeln...
    Kram,
    Monica

    SvaraRadera
  2. Tjabba!

    Kul att få se en liten glimt av nya huset!! Ser fram emot ett besök så småningom.
    /L

    SvaraRadera
  3. Va fint du har fått det Moster =)
    Ska bli kul att komma ner och se hur ni har det sen någon gång.

    Kram Ia

    SvaraRadera
  4. Hej !!!
    tack för att du kikar in....glömde säga att nyckelskåpet också, är ju super....gillar Par Courrier....
    det ser ut som såna de har på hotell...har för mig att du också skrivit det nån gång...verkligen läckert....
    Kram,
    Monica i Rom

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails