4,7 på Richter-skalan


Ja då har det varit jordskalv i södra Sverige och så missar jag det! Fattar inget när jag kom till jobbet i dag och alla börjar prata om hur de upplevt det. En del låg i sängen som bara skakade, en del åt frukost och tallrikar och glas bara hoppade, nån trodde att vedpannan sprängdes, nån satt på toa och trodde en lastbil körde in i huset. Ja men, jag har inte märkt nånting!
När jag pratar med C efter jobbet säger han att han märkt det, bordet skakade, själv stod jag på verandan och tog ett avkopplande bloss!
Andra gången jag missar jordskalv, senast var på 1980-talet nån gång när jag var utomlands i ett land som brukar drabbas av jordbävning/jordskalv. När jag kommer hem får jag veta att det varit jordskalv i Sverige!

Kommentarer

  1. Kul att jag snubblade in på denna fina blogg - ny för mig & jag kommer gärna tillbaka!

    Hoppas ni mår bra söder över trots jordskalv!

    Jes

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg