Stackars C!

Som jag skrev i förra inlägget stannade vi till i Moheda i söndags. Tyckte inte det fanns så mycket den här gången. Vi kom kl 13, en timma efter öppningsdags, så då är det mycket som redan försvunnit. Hittade i alla fall de här grogglasen med stjärnor på. Kommer ihåg från barndomen att mina föräldrar hade sådana. Tyckte de var så fina då. De var i och för sig lite tunnare än vad dessa är, men de duger ändå. 12 styck blev det. Och man kan använda dem till öl också.




Även lite kakformar fick följa med hem. C såg inte dem förrän vi var hemma igen.
-Vad är det, undrar han.
-Det är ljuslyktor, svarar jag.
-Men såna hade min morsa när hon bakade. Hon gjorde jättegoa kakor i dom, och så var det mandelmassa i också. Det var längesen jag åt.

Those where the days. Nu används kakformar till ljuslyktor.


Kommentarer

Populära inlägg