Det börjar närma sig ...

... flytt. Ja, det är lite drygt 3 månader kvar tills vi flyttar, men ändå. På söndag ska vi ner till huset och mäta lite. Det är ju ett tag sedan vi var på visning och nu kommer man ju inte ihåg allt.
Kom på att jag ska kanske visa lite bilder från vårt nuvarande hem. Tiden går ju som sagt. Vi hyr det här huset, så här kan man ju inte göra vad man vill riktigt. Och en del möbler ingår i hyran också.

Ja, då börjar vi visningen. Vi börjar med vardagsrummet. Så här ser det ut från dörröppningen i hallen.





En del tavlor står på golvet. :)




I burspråket blev plats för mormors gamla kökssoffa. Till vänster skymtar pianot som jag visat tidigare.

Den här bilden är tagen från andra sidan rummet och här ser man ut i hallen.




Över TV:n hänger de här tavlorna på Musse. De är köpta hos Ylva i Falkenberg för några år sedan. Vet inte om hon har kvar sin affär längre. Det var här jag fick inspiration att göra min första tavla i decoupage. Se nedan. Till höger om Mussetavlorna är öppningen till matrummet.




Bilden är tagen från köket, vardagsrummet ligger till vänster.





Här får hela finservisen plats! Och i lådorna ligger silverbesticken.




Och allra sist av bilderna, min första decoupagetavla med texten Amor vincit omnia.

Förresten, såg ni gardinerna i matrummet och vardagsrummet? Det är gamla hemvävda lakan som C hade med sig i sin hemgift, och kommer från antingen hans mormor eller farmor. Bredden på lakanen passade precis, så det enda jag gjort är att lägga några veck nedtill.

Det var allt för i dag. Nästa gång blir det några bilder från köket.

Kommentarer

Populära inlägg